EuCO czas położyć karty na stół

Wiele powstało już tekstów i innych materiałów prasowych na temat przyczyn upadku EuCO. Także EuCo podjęło wiele prób wizerunkowego wyjścia z klęski jaką sobie zgotowało. Czas jednak odkryć karty być może nie wszystkie i rozprawić się z przypuszczeniami, przynajmniej niektórymi.

COVID

Spółka podaje, iż COVID był jednym z problemów, który doprowadził do obecnej sytuacji w EuCO. Warto jednak przeczytać co na temat COIVID zarząd EuCO pisał we wrześniu 2021 roku w „SKONSOLIDOWANYM SPRAWOZDANIU Z DZIAŁALNOŚCI ZARZĄDU GRUPY KAPITAŁOWEJ EUROPEJSKIEGO CENTRUM ODSZKODOWAŃ ZA I PÓŁROCZE 2021 ROKU” – strona 30/31

W związku z wprowadzonym stanem pandemii Zarząd Emitenta informuje, że dzięki skutecznemu zapewnieniu pracy zdalnej, praca Grupy (EuCO – red.) przebiegała bez większych zakłóceń. Zapewniona jest ciągłość obsługi Klientów i zgłaszania w ich imieniu roszczeń. Z towarzystwami ubezpieczeniowymi współpraca opierała się na komunikacji elektronicznej. Odnotowaliśmy wdrożenie przez towarzystwa ubezpieczeniowe metod pozwalających na likwidację szkód osobowych i majątkowych w sposób zgodny z regulacjami (wywiad środowiskowy w formie telefonicznej, ocena trwałego, długotrwałego uszczerbku na zdrowiu poprzez organizowanie komisji lekarskich zaocznych). Spółka wdrożyła elektroniczny system doskonalenia zawodowego, szkoleń w stosunku do współpracowników oraz umożliwiła zawieranie umów z klientem z wykorzystaniem elektronicznych kanałów komunikacji.

EuCO-Sprawozdanie-z-dzialalnosci-IH2021

Czy należy z tego rozumieć że problem z pandemią pojawił się w II połowie 2021 roku? Kiedy już praktycznie nie było żadnych obostrzeń! Czy może jednak jest to tylko tzw. wymówka i szukanie „obiektywnego” powodów problemu? Jedyne problem jaki zdają się zauważać także inni dziennikarze to zamknięcie szpitali dla wszystkich odwiedzających także agentów EuCO. Ale to nadal nie tłumaczy wszystkich problemów.

Paraliż sądów

Rzeczywiście na początku stanu pandemii, sądu przez chwilę przestały działać. Jednak ten przestój nie trwał 10 miesięcy ale 2 może 3 miesiące. Problem jednak w tym, że EuCO nie jest znane z procesów sądowych ale z zawierania ugód i to często bardzo niekorzystnych dla swoich klientów. W jaki zatem sposób „paraliż sadów” miałby wpłynąć na opóźnienia w wypłacie środków dla klientów, których środki z TU zostały wypłacone na podstawie ugód? Tego EuCO już nie tłumaczy.

Ubezpieczyciele

Ach ci niedobrzy ubezpieczyciele … wydłużający czas rozpatrywania spraw klientów, czyli przedłużających proces likwidacji szkód. To jednak chyba najbardziej kuriozalne tłumaczenie, po pierwsze klient wynajmuje pełnomocnika, który powinien potrafić poradzić sobie z problemem nieuzasadnionej przewlekłości. Szczególnie, iż terminy regulujące czas likwidacji szkody i wypłatę świadczenia nie są wewnętrznie ustalane przez TU a są to terminy zapisane w prawie powszechnie obowiązującym. Co jednak najważniejsze TU nie miały i nie maja żadnego interesu w opóźnianiu zawierania ugód, które są dla TU bardzo korzystne.

Restrukturyzacja czy mydlenie oczu?

EuCO zapewnia że chce spłacić swoje długi zarówno wobec banków innych instytucji jak i swoich klientów. Pytanie ilu tych klientów tak naprawdę jest może być poszkodowanych. Jak cytowaliśmy powyżej zarząd EuCO nie wskazuje na problemy z pozyskiwaniem nowych klientów. Jak też deklarują obecnie prowadzą sprawy „warte” 250 mln zł … czyli zagrożonych jest 30 tys klientów EuCO? Jak to policzyliśmy – może bardziej oszacowaliśmy. Spółka podaje że uzyskała 3 mld zł dla 350 tys. Klientów – czyli średnie wychodzi dość słabo a nawet bardzo słabo około 8500 zł na klienta. Więc biorąc pod uwagę tę średnią mamy 250 mln zł/8500 i dostajemy około 30 tys. Klientów, których środki z TU są zagrożone a to oznacza już duży problem.

Czy EuCO naprawdę chce spłacić swoje długi?

Nie jesteśmy w stanie tego ocenić jednoznacznie ale są pewne przesłanki które wydają się temu przeczyć. W marcu 2022 roku powstaje spółka „ANOS”, która mieści się pod adresem ul. Maksymiliana Kolbe 18, 59-220 Legnica … „dziwnym” trafem ten sam adres ma EuCO. Co „dziwniejsze” w spółce ANOS pracują ci sami specjaliści, którzy pracowali dla EuCO.

źródło: anos-odszkodowania.pl

To jednak mniejszy problem z punktu widzenia poszkodowanych. Problemem większym jest fakt przechodzenia agentów z EuCO do ANOS i tu dysponujemy relacją naszej czytelniczki, którą odwiedził agent EuCO, znaczy podał wizytówkę ANOS. Jeśli nowi/starzy klienci trafiają już nie do EuCO tylko ANOS to czy nie jest o jednak ucieczka z tonącego statku? Skoro jest taki świetny plan naprawy finansów EuCO dlaczego nowi klienci moją trafiać w ręce ANOS a nie do EuCO aby z zysków spłacić długi wobec klientów?

Wizytówka ANOS Leszek Czerwiński
źródło: www.czerwiński-odszkodowania.pl

To niestety nie koniec problemów grupy problemów EuCO. Już pojawiają się poszkodowanie przez kolejną spółkę z Legnicy tak tak z ul. Kolbego 18. Tym razem chodzi o RIGORE i zgłaszane zaległości w wypłacie środków dla klientów, ale to będzie już odrębny temat.

LC

Podziel się

8 odpowiedzi

  1. Brawo ! Powinno się każdego kto pracował w Euco i przykładał do tego rękę – mówię tutaj o tych co dalej na forach i social mediach poklepują się po ramieniu chociażby z Panią Patora ( np. Pan Tomasz K …) i opowiadają głupoty ze Euco jako 1 w Polsce wprowadziło niesamowity Split payment ! Ludzie – łżecie jak psy. Dzielone pełnomocnictwa są stosowane od wielu lat. Tylko Wasze zachłanne oczy tego nie widziały. Jak możecie sobie w lustro patrzeć pisząc w internecie takie głupoty ????? To pokazuje ze tylko kasa wam w głowie. Każdemu agentowi który w Euco został i nadal ściąga tam klientów powinno się osobno wytaczać sprawy – a każdy poszkodowany klient powinien również ciągnąć po sadach takiego agenta ze wciągnął go w piramidę finansową

  2. W końcu ktoś jasno opisał o co w tym wszystkim chodzi. Jak rozumiem oszukani przez euko nie mają co liczyć na zwrot kasy przy takim postępowaniu tej firmy. A widać że w tej nowej firmie anos to te same osoby w kólko się kręcą.

  3. Pan Leszek Czerwiński był u nas po wypadku syna jako Euco podziękowaliśmy. Teraz pojawił się znów jako agent firmy anos twierdzac ze poprzednia firma to był tylko przlotnie a teraz już docelowo bo ta nowa firma anos daje lepsze warunki. Widać dobrze że nie wpakowaliśmy się w euco. Jak czytam o tych oszukanych przez euco ludziach to z jednej strony się ciesze a z drugiej bardzo mi szkoda tych oszukanych.

  4. W innych piramidach finansowych są aresztowania. A tu cisza. No ale jak się robiło imprezy z ważnymi urzędnikami, to oni teraz udają, że nic nie widzą. EuCO zarejestrowali nowa spółkę. I na bazie dotychczasowych agentów nadal będą działać. Do kolejnego bankructwa.

  5. I właśnie takich gości jak Pan Leszek Czerwiński – wieloletni pracownik Euco który teraz pracuje w ANOS czyli w tym samym miejscu ( na Kolbego 18 ), Pan Tomasz Kowalczyk i jego żenujący fanpage Pomagam Osobom Pokrzywdzonym ( większych bzdur nie czytałem włącznie z wywiadem który wrzucił ostatni z samym sobą ), Pan Tomasz Rakowski, Pan Skoczek – czyli gwardia która tyle lat pracowała w EUCO, na wszystkich filmach na youtubie z tych spędów wzajemnej adroacji w hotelach poklepują się po ramieniu z Lewandowskim czy Patorą więc byli chyba tak blisko że wiedzieli że Euco nie wypłaca klientom pieniędzy. A jeżeli nie wiedzieli to co z nich za specjaliści – może teraz też nie będą wiedzieć jak Anos na przykład przestanie wypłacać klientom pieniądze.

    Rada dla poszkodowanych – oglądnąć sobie filmy promujące na youtubie o EUCO i ich galach – zapamiętać twarze tych „pionierów” odszkodowań i wystrzegać się jak ognia

    Rada dla innych osób pracujących w branży odszkodowaczej – gonić gonić i jeszcze raz gonić. Nikt kto pracował w EUCO i przekręcił klientów ( niekoniecznie bezpośrednio ale o tym wiedział, tylko siedział cicho żeby zebrać swoją prowizję z 25-30% które wbił klientowi ) nie powinien móc dalej pracować w branży odszkodowawczej. Czy to na własną rękę, czy to pod szyldem jakiejkolwiek innej firmy. Szanujmy się i tą brażę, plewiąc takie tałatajstwo.

  6. Ustawowy zakaz akwizycji, jak było w przypadku funduszy emerytalnych załatwia sprawę wszystkich oszustów. Nie tylko euco czy jakoś tak, ale wszelkiej maści votum, drb etc.

    Poszkodowanych mają obsługiwać nie ci którzy mają najbardziej operatywne hieny, lecz ci, którzy świadczą usługi rzetelnie i uczciwie tzn.
    1. przelew od ubezpieczyciela bezpośrednio na rachunek Poszkodowanego
    2. prowizja max 20%
    3. żadnych akwizytorów nękających Poszkodowanych i ich rodziny.
    Wtedy będzie normalnie. Koniec.

  7. Hahah a dlaczego maksymalnie 20% prowizji? Jeśli klient chce zapłacić więcej to co jak ma wybór albo nikt sprawy nie przyjmie alebo zrobi to drożej. Ale mam jeszcze lepszy pomysł idz odrazu do radcy prawnego i adwokata i przedstaw mu swoje warunki. Maks 20% prowizji po wygranej sprawie (czasami kilka lat a nawet wiecej), przelew na rachunek klienta może klient nie zapomnie zapłacić. Idz i szukaj. Rozumiem reprezentujesz interesy ubezpieczalni i rzeczywiście dla nich taki warunki są bardzo korzystne. Podobnie jak ugody masowo zawierane przez euco czy votum.

  8. Od 20 lat współpracuję z firmą odszkodowawczą Pana Tomasz S. z Wrocławia. Firma nie pobiera odszkodowań na własne konto. Na początku mnie to dziwiło ale po wytłumaczeniu przez szefa przyczyn zrozumiałem dlaczego. Przez 20 lat znam tylko 3 przypadki kiedy klient nie wiedział co to rozliczenie prowizji. No cóż mogę powiedzieć, myślenie drodzy poszkodowani nie boli. W przeciwieństwie do uszkodzonego ciała.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

sprawdź również
tagi